ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

Η εταιρεία “ΣΙΓΜΑ ΑΕ ΜΕΣΙΤΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ” με ΑΦΜ 999311459 (Δ.Ο.Υ. ΦΑΕ Αθηνών) είναι εγγεγραμμένη στο ειδικό μητρώο μεσιτών ασφαλίσεων του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών (ΕΕΑ) με Αριθμό Γενικού Μητρώου (ΑΓΜ) EEA/63 και εκπροσωπείται από το Γιώργο Σεραφειμίδη, υπό την ιδιότητα του κύριου μετόχου και συμβούλου διαχείρισης. Ως μεσίτης ασφαλίσεων (Broker) παρέχουμε συμβουλές επί των πωλούμενων ασφαλιστικών προϊόντων (δηλαδή εργαζόμαστε ως σύμβουλοι, όχι ως πωλητές) και λειτουργούμε αμερόληπτα και ανεξάρτητα, εκπροσωπώντας τον ασφαλισμένο, όχι τις ασφαλιστικές εταιρίες με τις οποίες συνεργαζόμαστε. Διεκπεραιώνουμε ασφαλιστικές εργασίες στην Ελλάδα,καθώς επίσης στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία υπό το καθεστώς “Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών” (ΕΠΥ) όπως ισχύει εντός των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Κάθε ενδιαφερόμενος μπορεί να ελέγξει τα στοιχεία της εταιρείας μας στονιστότοπο http://insuranceregistry.uhc.gr όπου πρέπει να είναι καταχωρημένοι όλοι οι ασφαλιστικοί διαμεσολαβητές, πράκτορες ή μεσίτες ασφαλίσεων, με νόμιμη εγκατάσταση στην Ελλάδα.

ΒΑΣΙΚΗ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ

Κάθε ενεργός ή δυνητικός ασφαλισμένος πελάτης μας ο οποίος συνεργάζεται μαζί μας, επιθυμεί να συνεχίσει να συνεργάζεται, επιθυμεί να συνεργαστεί μαζί μας στο μέλλον, πρέπει υποχρεωτικά να διαθέτει διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (email) και πρόσβαση στο διαδίκτυο, αποδέχεται δε ρητά και αμετάκλητα ότι η μεταξύ μας επικοινωνία και ενημέρωση γίνεται από τα ανωτέρω μέσα. Δυστυχώς δεν μπορούμε να εξυπηρετήσουμε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που δεν αποδέχεται αυτή την προϋπόθεση.

ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΟΥ ΓΡΑΦΕΙΟΥ ΜΑΣ

Ως μεσίτες ασφαλίσεων αναλαμβάνουμε να φέρουμε σε επαφή ασφαλισμένους και ασφαλιστικές εταιρίες, καθώς επίσης επιχειρούμε (βάσει νόμου) δια λογαριασμό του ασφαλισμένου κατόπιν εντολής του. Οι εργασίες του γραφείου μας υπόκεινται στο πλαίσιο του Ν.4583/2018 (μεταξύ άλλων) και στην εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος. Περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

1. Ανάλυση αναγκών του ασφαλισμένου με ειδικό ερωτηματολόγιο (έντυπο αναγκών) και σύνταξη σχεδίου ασφάλισης ανά περίπτωση.

2. Έρευνα ασφαλιστικής αγοράς και παροχή προσωπικής συμβουλής ως προς το ασφαλιστικό προϊόν που καλύπτει καλύτερα τις ανάγκες του ασφαλισμένου, με ταυτόχρονη παροχή πληροφοριών ως προς (α) τις συμβάσεις συνεργασίας της εταιρείας μας με τις ασφαλιστικές εταιρίες της αγοράς, (β) τα στοιχεία των συνεργαζόμενων ασφαλιστικών εταιριών, (γ) τους όρους των προτεινόμενων ασφαλιστικών προϊόντων και συμβάσεων.

3. Επιμέλεια της σωστής σύνταξης ή συμπλήρωσης της αίτησης ασφάλισης η οποία αποτελεί μέρος της ασφαλιστικής σύμβασης από την οποία καθορίζονται τα δικαιώματα και οι υποχρεώσεις του ασφαλισμένου/συμβαλλόμενου.

4. Τήρηση αρχείου ασφαλιστηρίων συμβολαίων, έλεγχος και ανανέωση αυτών κάθε χρόνο, με διεκπεραίωση των απαραίτητων τροποποιήσεων.

5. Διαχείριση ζημιών η οποία περιλαμβάνει τις ακόλουθες ενέργειες: (α) Αναγγελία ζημιάς στην Ασφαλιστική, (β) επικοινωνία με πραγματογνώμονα, (γ) σύνταξη απαίτησης αποζημίωσης, (δ) έλεγχος έκθεσης ζημιάς, (ε) διευθέτηση τελικής αποζημίωσης.

Διευκρινίζουμε ότι παρά την πρόθεση-υποχρέωσή μας να παρέχουμε άρτιες υπηρεσίες, δεδομένου ότι ως διαμεσολαβητές δεν ελέγχουμε πλήρως τις υπηρεσίες που λαμβάνουμε από τις ασφαλιστικές εταιρίες, η ποιότητα της δικής μας εξυπηρέτησης ενδεχομένως υπόκεινται σε άνωθεν αστοχίες για τις οποίες καταβάλουμε κάθε δυνατή προσπάθεια αντιμετώπισής των. Σημειώνουμε ότι επιλέγουμε να συνεργαζόμαστε με ασφαλιστικές εταιρίες δοκιμασμένης αξιοπιστίας και οργάνωσης.

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΕΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ

Βάσει νόμου και υπό την ιδιότητα του μεσίτη ασφαλίσεων, δυνάμεθα να τοποθετούμε κινδύνους σε οποιαδήποτε ασφαλιστική εταιρεία που δραστηριοποιείται στην Ελληνική και Ευρωπαϊκή (υπό προϋποθέσεις) αγορά, αλλά δυστυχώς στην πράξη αυτή η πρακτική δεν είναι εφικτή, καθώς υπάρχουν ασφαλιστικές που θέτουν ποσοτικά κριτήρια συνεργασίας σε μεσίτες ασφαλίσεων, αγνοώντας την ειδοποιό διαφορά της συγκεκριμένης βαθμίδας διαμεσολάβησης από εκείνη του ασφαλιστικού πράκτορα. Ενδεικτικά και αλφαβητικά παραθέτουμε κάτωθι ασφαλιστικές εταιρείες εγκατεστημένες στην Ελληνική αγορά, καθώς και ξένες εταιρείες που δραστηριοποιούνται υπό το καθεστώς ΕΠΥ στην πώληση διεθνών ασφαλιστικών προγραμμάτων υγείας (απευθείας συνεργασία): AIG EUROPE, ALLIANZ-ΕΥΡ.ΠΙΣΤΗ, ALLIANZ CARE, ARAG, AXA GLOBAL HEALTHCARE, BUPA GLOBAL, CIGNA GLOBAL, ERGO, EUROLIFE, ΕΘΝΙΚΗ, GENERALI, HDI, INTERAMERICAN, SYNDEA (ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΗ). Ταυτόχρονα συνεργαζόμαστε και με άλλους μεσίτες ασφαλίσεων για την τοποθέτηση μεγάλων ή εξειδικευμένων κινδύνων στην Ελληνική και διεθνή ασφαλιστική αγορά.

ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ

Το γραφείο μας δεν δραστηριοποιείται στην προώθηση ασφαλιστικών προϊόντων συνδεδεμένων με επενδύσεις κεφαλαίων (Unit Linked), αλλά δυνάμεθα να εξετάσουμε την επιλογή ατομικών ή ομαδικών συμβολαίων ασφαλιστικής αποταμίευσης, με εγγυημένο επιτόκιο επένδυσης του μαθηματικού αποθέματος. Σημειώνουμε ότι εξ’ ορισμού η αποταμίευση είναι το ακριβώς αντίστροφο της επένδυσης και όσοι ενδιαφέρονται να αγοράσουν επενδυτικά προϊόντα καλούνται να απευθυνθούν σε εξειδικευμένους και πιστοποιημένους χρηματοοικονομικούς συμβούλους.

ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΙΣΜΕΝΩΝ – ΣΥΝΑΨΗ & ΑΚΥΡΩΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ

Δικαιώματα εναντίωσης: (1Α) Εντός δεκατεσσάρων (14) ημερών από την παραλαβή του ασφαλιστηρίου συμβολαίου με email ή άλλο τρόπο, ο συμβαλλόμενος μπορεί να ζητήσει την ακύρωση του λόγω μη παραλαβής των προ-τυπωμένων όρων της ασφαλιστικής σύμβασης ή/και στοιχείων που προβλέπονται στα άρθρα 150/152 του Ν.4364/2016. (1Β) Εντός τριάντα (30) ημερών από την παραλαβή του ασφαλιστηρίου συμβολαίου με email ή άλλο τρόπο, ο συμβαλλόμενος μπορεί να ζητήσει την ακύρωση του αν το περιεχόμενό του παρεκκλίνει από την αίτηση ασφάλισης. Δικαίωμα υπαναχώρησης: Ισχύει για συμβόλαια των κλάδων γενικών ασφαλίσεων με διάρκεια που υπερβαίνει το ένα έτος (12 μήνες), καθώς επίσης για ασφαλίσεις προσώπων (ειδικότερα ατομικά συμβόλαια ζωής). Εντός δεκατεσσάρων (14) ημερών από την παραλαβή του ασφαλιστηρίου με email ή άλλο τρόπο (ή 30 ημέρες για ατομικά συμβόλαια ζωής), ο συμβαλλόμενος μπορεί να ζητήσει την ακύρωση του για οποιοδήποτε λόγο. Δικαίωμα ακύρωσης: Ο συμβαλλόμενος/ασφαλισμένος μπορεί να ζητήσει την ακύρωση ενός ασφαλιστηρίου κατά το δοκούν, αλλά πρέπει να γνωρίζει 2 σημαντικά στοιχεία. (Α) Αν επιθυμεί να ασφαλιστεί εκ νέου, είναι πιθανό να αντιμετωπίσει εξαιρέσεις ή/και χειρότερους όρους, όπως για παράδειγμα συμβαίνει συνήθως στα ασφαλιστήρια υγείας και αστικής ευθύνης. (Β) Ανάλογα με τους ισχύοντες συμβατικούς όρους, ενδέχεται να υπάρξει παρακράτηση και μη αναλογική επιστροφή ασφαλίστρων. Σημειώνουμε ότι εφόσον δεν υφίσταται σημαντικός λόγος, ο ασφαλισμένος καλείται να ανανεώνει το ασφαλιστήριο του στην ίδια ασφαλιστική εταιρεία εδραιώνοντας διαχρονικά ένα θετικό ισοζύγιο ασφαλίστρων (εφόσον δεν υπάρχουν ζημιές), κάτι που προϋποθέτει τη σωστή επιλογή ασφάλισης εξ’ αρχής.

ΚΑΤΑΒΟΛΗ – ΕΙΣΠΡΑΞΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΡΩΝ

Ο ασφαλισμένος πρέπει να γνωρίζει ότι υποχρεούται να πληρώσει τα ασφάλιστρα του συμβολαίου του, πριν την έναρξη της ασφάλισης (άλλως δεν υφίσταται κάλυψη σε περίπτωση ζημιάς), εκτός αν υπάρχει διαφορετική πρόβλεψη με χρήση ειδικού όρου στο ασφαλιστήριο συμβόλαιο. Πολιτική της εταιρείας μας είναι η άμεση καταβολή των ασφαλίστρων από τον Ασφαλισμένο προς την Ασφαλιστική εταιρεία. Κατ’ εξαίρεση, μπορούμε να εισπράξουμε ασφάλιστρα και να τα αποδώσουμε στην ασφαλιστική, εντός των οριζόμενων χρονικών προθεσμιών, με έμβασμα του Ασφαλισμένου σε εταιρικό μας τραπεζικό λογαριασμό, υπό την προϋπόθεση συμβατικής εκχώρησης αυτού του δικαιώματος είσπραξης από τη συνεργαζόμενη ασφαλιστική εταιρεία.

ΑΜΟΙΒΗ ΜΕΣΙΤΗ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ

Η αμοιβή μας καθορίζεται με ποσοστό προμήθειας επί των καθαρών ασφαλίστρων κάθε συμβολαίου που παράγουμε και αποδίδεται από την Ασφαλιστική εταιρεία. Ο Ασφαλισμένος δύναται να ελέγξει το ποσοστό προμήθειας, καθώς επίσης να καθορίσει διαφορετικό τρόπο αμοιβής (μόνον σε συμβόλαια «μεγάλων κινδύνων»), με ειδική γραπτή σύμβαση μεταξύ του ιδίου και της εταιρείας μας. Σε περίπτωση αμοιβής μας απευθείας από τον ασφαλισμένο, αυτή υπόκειται σε προσαύξηση ΦΠΑ. Σημειώνουμε ότι η εργασία μας ως μεσίτης ασφαλίσεων είναι εντάσεως ανθρωπίνου δυναμικού στο οποίο επιμερίζεται περίπου ποσοστό 50% επί των εσόδων της επιχείρησης και υπό ιδανικές συνθήκες τα έσοδα μας κρίνονται επαρκή όταν καλύπτουν ποσοστό 15-20% (μέση προμήθεια) επί των καθαρών ασφαλίστρων του χαρτοφυλακίου μας.

ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ

H εταιρεία μας σέβεται τα προσωπικά δεδομένα των ασφαλισμένων και εγγυάται ότι καταβάλει κάθε εύλογη προσπάθεια για την προστασία τους. Η επεξεργασία των δεδομένων αυτών γίνεται πάντα μέσα στα πλαίσια της ισχύουσας νομοθεσίας, κυρίως του Ευρωπαϊκού Κανονισμού 679/2016. Συλλέγουμε μόνο τα προσωπικά δεδομένα που μας είναι απαραίτητα και μας επιτρέπεται λαμβάνοντας έγκαιρα ρητή προς τούτο ΣΥΝΑΙΝΕΣΗ όπου απαιτείται, καθώς επίσης τα χρησιμοποιούμε αυστηρά και μόνο για τον σκοπό που έχει γνωστοποιηθεί στον ασφαλισμένο. Η ασφάλεια των προσωπικών δεδομένων κάθε ασφαλισμένου είναι διαρκής στόχος μας και χρησιμοποιούμε την πλέον σύγχρονη τεχνολογία για τη συλλογή, διατήρηση και επεξεργασία αυτών. Περισσότερες πληροφορίες διατίθενται σε σχετικό ενημερωτικό έντυπο.

ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΑΙΤΙΑΣΕΩΝ (ΠΑΡΑΠΟΝΩΝ)

Σκοπός μας είναι η πλήρη εξυπηρέτηση του ασφαλισμένου και δεσμευόμαστε για την άμεση αντιμετώπιση οποιουδήποτε παραπόνου, καθώς και για την αρχειοθέτηση και γραπτή απάντηση οποιασδήποτε αιτίασης, εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών από την υποβολή της. Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος επιθυμεί να υποβάλλει γραπτή αιτίαση, μπορεί να την αποστείλει στην ηλεκτρονική διεύθυνση info@sigmaib.gr με θέμα “ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΙΑΣΗΣ”. Αν δεν μείνει ικανοποιημένος από την απάντηση που θα λάβει ή τις συνακόλουθες ενέργειες εντός της ανωτέρω προθεσμίας, μπορεί να αποταθεί στις ακόλουθες αναγραφόμενες αρχές.

Τράπεζα της Ελλάδος 
Ελ. Βενιζέλου 21, Αθήνα 102 50
Τηλ.: + 30 210 320 1111
E-mail: complaints@bankofgreece.gr

Συνήγορος Καταναλωτή
Λ. Αλεξάνδρας 144, Αθήνα 114 71
Τηλ.: + 30 210 646 0862
E-mail: grammateia@synigoroskatanaloti.gr

Γενική Γραμματεία Καταναλωτή 
Πλατεία Κάνιγγος, Αθήνα 101 81
Τηλ.: + 30 210 646 0862
E-mail: 1520@efpolis.gr